Camper Kopen? Grootste Aanbod Tweedehands En Nieuwe ...  thumbnail

Camper Kopen? Grootste Aanbod Tweedehands En Nieuwe ...

Published Oct 19, 24
7 min read

Ten tweede wordt het ’s middags te warm in de auto. We hebben geen airco en met de ramen open rijden, helpt slechts een klein deel tegen de hitte. mercedes vito camper. De N6 is een goede asfaltweg zonder gaten en het deel tussen Ziguinchor en Tanaff is gefinancierd met geld van de Amerikaanse bevolking

Onderweg worden we één keer aangehouden door de gendarmerie. De man informeert ons dat hij van alle buitenlanders gegevens in een schrift noteert: het kenteken, rijbewijs, passavant, waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan. mercedes vito camper. Wij vinden het best. Ina zit achter het stuur. Volgens de man moet Jeroen rijden, want het passavant staat op zijn naam

Na een onderhoudend praatje rijden we door zonder te wisselen van plaats. De weg gaat behalve langs dorpen ook langs mangroven, rijstvelden, groentetuinen en langs een brandje (Camper inkoop). Af en toe zien we de rivier ‘De Casamance’ en we verbazen ons dat deze nog steeds zeer breed is. Na drie uur rijden wordt het tijd voor een bivak

We zoeken verder, nemen een piste, komen langs een dorp en dan zien we een vennetje. Een perfecte plek - mercedes vito camper. We staan iets van de piste af, aan het water, in de schaduw, in een koele bries met uitzicht op de vele vogels, ezels, geiten, koeien en wat huizen aan de overkant van het water

“Kasumai?”, vragen we hem als hij ons groet. “Kasumai baré”, antwoordt hij al zwaaiend. We feliciteren elkaar met het mooie bivakplekje dat we bij toeval vinden. Aan het eind van de middag willen we een douche nemen - mercedes vito camper. Dat laat nog even op zich wachten, want we horen en zien vijf jongens ons naderen

Camper Te Koop Tweedehands

We begroeten hen vrolijk en ze lopen naar ons toe, geven ons een hand en stellen zich voor. Wat een voorbeeldig gedrag. Of we met hen op de foto willen. Wel ja, dat vinden we prima. Er volgt een uitgebreide fotoshoot in allerlei mogelijke combinaties: iedereen apart en alleen met Jeroen, iedereen apart en alleen met Ina, apart en alleen met Jeroen en Ina en daarna nog een paar varianten.

Blij met de foto’s lopen ze terug naar het dorp (mercedes vito camper). “À demain!”, roepen ze een aantal keren. We stellen ons voor dat iedereen in het dorp ons nu kent van de foto’s. En ja hoor, een kwartier later arriveren wel 30 basisschoolleerlingen. Zij zijn minder schuw en lopen lachend recht op ons af

De jongens kijken nieuwsgierig naar Jeroen die met de compressor lucht in de buitendouche doet. Ina heeft vooral de meiden om zich heen hangen. Een aantal van hen houden haar stevig vast, geven haar knuffels en kusjes. Er zit geen greintje kwaad in deze meiden. Ook zij stellen zich voor en weer maken we foto’s.

Na 20 minuten nemen ze afscheid van ons en roepen net als de pubers: “À demain!” “Wat een schatjes en hoe ontspannen zijn ze”, zeggen we tegen elkaar. Daarna kunnen we een douche nemen en eten we een heerlijk soepje à la Jérome. mercedes vito camper. Wat zullen we hier lekker slapen en morgenochtend vast en zeker worden gewekt door de vogels

Weekendje Weg Met Camper België

Een man met een jonge knul staat voor ons. De man blijkt de chef van het dorp te zijn. Hij spreekt op een boze toon en houdt een onsamenhangend verhaal. We mogen hier niet kamperen, we hebben geen toestemming gevraagd, hij dreigt de Gendarmerie te bellen, maar we mogen toch wel kamperen voor € 15,00, wat belachelijk is voor een plek zonder voorzieningen.

Vervolgens zeggen we tegen hem dat het in heel Senegal voor zijn landgenoten nooit een probleem is als we wild kamperen. Eén van de bekendste dingen van Senegal is de gastvrijheid. De Senegalezen hebben hier een speciaal woord voor in hun lokale taal, het Wolof - mercedes vito camper. Dit woord is “Teranga”. Dit betekent niet alleen gastvrijheid

We spreken hem erop aan en de man raakt hier lichtelijk van in de war. Het is al donker en we willen niet op zoek naar een andere bivak. mercedes vito camper. We dingen af tot € 3,00 om van het gezeur af te komen en we kunnen blijven. Tevreden of niet, de chef loopt weg met het geld dat we hem geven

Voortdurend scharrelen er mensen om ons heen door de struiken en dat voelt niet prettig. mercedes vito camper. We besluiten om in te pakken en ergens in de stad een plek te zoeken. Jammer hoor. Op de doorgaande weg op de N6 staat een gendarmerie op wacht. Als we hem vragen of hij een slaapplaats voor ons weet, schijnt hij met zijn zaklamp naar de overkant en vraagt ons of dat een goede slaapplaats is

Er zal best veel verkeer langskomen, maar dat nemen we op de koop toe. Jeroen klapt de daktent open en zet de stoelen naast de auto. Ina loopt naar de man van de gendarmerie, bedankt hem voor zijn hulp en maakt nog een praatje - mercedes vito camper. Laat in de nacht als het enigszins afkoelt, proberen we te slapen onder het wakend oog van de gendarmerie

Dakairco Camper

Uitslapen gaat niet lukken doordat het al gauw te warm wordt in de daktent en door al het verkeer dat voorbij rijdt. Jeroen koopt een stokbrood bij de bakker en we ontbijten naast de auto, ondertussen alle voorbijgaande wandelaars begroetend. Op tijd wakker worden heeft als voordeel dat we gemakkelijker aan de warmte kunnen wennen.

Zo komen we al dichter in de buurt van het Niokolo-Koba Park National (mercedes vito camper). Onderweg zien we meer en meer dorpen met traditionele huizen. Het lijkt wel op verschillende campementjes. Een aantal ronde hutjes en ronde schuren met rieten daken staan bij elkaar binnen een omheining van stokken en gevlochten matten

In Vélingara kamperen we bij Hotel Lew Lewal. We staan naast een grote boom met witte bloemen en vruchten die wat zurig smaken. De vruchten zijn helaas niet meer goed. In de dichtbegroeide kruin schuilt voortdurend een grote groep mussen die luid kwetteren - mercedes vito camper. Snel zetten we de stoelen in de schaduw van de boom

De eigenaar Demembalo begroet ons vrolijk. We bewegen ons zo min mogelijk. ’s Avonds koelt het maar mondjesmaat af. Pffff! We ontmoeten weinig Overlanders. Gisteren kwamen we Yolanda en tegen, afkomstig uit Zwitserland en al twee jaar onderweg zijn. We hebben reistips aan elkaar doorgegeven en vanochtend rijden zij door naar de Casamance waar wij net vandaan komen.

Toilet Voor Camper

Hij is al lang wakker en heeft de jonge planten water gegeven. Je zou zeggen dat hij voor het gemak een tuinslang aan de kraan heeft bevestigd, echter in de hitte loopt hij met twee gevulde emmers met water van de kraan naar elke plant. Onvermoeibaar - mercedes vito camper. We nodigen hem uit voor het ontbijt

Eén van de medewerkers haalt een stoel voor hem - mercedes vito camper. Ina maakt van de gelegenheid gebruik om hem te vragen hoe we onze simkaart kunnen opwaarderen omdat het tegoed nog maar voor twee dagen geldig is. Dit regelt hij vlotjes door een tegoed op zijn telefoon te kopen waarmee wij onze simkaart kunnen opwaarderen

Belangstellend vraagt hij waar we naar toe gaan. mercedes vito camper. Hierop antwoorden we dat we het Niokolo-Koba Nationaal Park willen bezoeken, maar eerst naar Tambacounda moeten om onze passavant te laten stempelen voor 15 dagen. “Dat kan hier in Vélingara ook, hoor en hij belt naar het douanekantoor. Verbaasd kijken Jeroen en Ina elkaar aan

Ik breng jullie met mijn auto en daarna heb ik nog wat andere dingen te regelen. Zijn jullie klaar?” Nou, niet echt, maar we zeggen “ja” en drinken snel de nog hete koffie op. We stappen in zijn auto. Ina zit achterin. mercedes vito camper. Demembalo zegt dat zij geen gordels hoeft te gebruiken, alleen als je voorin zit

Volgens hem zouden we het mooie en bergachtige Guinee-Conakry moeten bezoeken en hij laat ons al rijdend foto’s zien die hij op zijn telefoon heeft. Hij brengt ons regelrecht naar het douanekantoor waar de beambte al op ons wacht. Mobilhome opkopers. De twee mannen kennen elkaar. mercedes vito camper. De beambte wil het formulier stempelen, maar dan kijkt hij ons echter fronzend aan

Bike Camper

“Die is ingenomen toen we bij de grens onze tweede passavant hebben gekocht op 06-03-2024”, leggen we uit. We begrijpen niet wat het probleem is. Dan laat de beambte zien dat op de 2e passavant staat vermeld dat we die op 06-02-2024 hebben gekocht. mercedes vito camper. Een foutje van de douane bij de grens